Webové aplikácie Porovnaj služby

Projekt Porovnaj služby je naozaj veľmi zaujímavým projektom a zároveň využiteľnou službou. Ide o porovnávač služieb, pričom predstava celého projektu je založená na nápade vytvorenia novej služby, ktorá ľuďom umožní jednoduchšie porovnanie jednej služby u viacerých dodávateľov. Umožňuje ľuďom porovnať si služby v danej lokalite, týkajúc sa porovnania ceny a zároveň možnosti porovnania si jednoltivých hodnotení u konkrétnych dodávateľov ponúkaných služieb. Keďže niečo podobné sa doposiaľ dalo zrealizovať len pomocou Google, tak myšlienka tohto nápadu bola založená na potrebe vytvorenia stránky, aby to mal zákazník všetko pokope, čo mu zjednoduší zároveň aj hľadanie.

Porovnaj služby

Web stránka 

 

Web sa zobrazuje v kreslenom štýle, pričom hneď na začiatku sa nám zobrazí najväčšia časť, čo predstavuje samotný vyhľadávač. Hneď pod vyhľadávačom nám web stránka zobrazuje najvyhľadávanejšie služby, ktoré sa samozrejme líšia od toho, čo ľudia za posledné obdobie dopytovali najviac. Hneď pod tým môžeme vidieť jednotlivé kategórie s ilustračnými obrázkami: dom a záhrada, doprava, financie, gastronómia, informačná technológia, rekreácia, remeslo, šport, umenie, voľný čas, vzdelávanie, zdravie a krása a kategória ostatné, kde sú zaradené služby, ktoré nebolo možné zaradiť do spomenutých kategórii. Tieto kategórie majú aj niekoľko podkategórii.

 

 

Pokiaľ však nechcem uvažovať nad tým, pod ktorou kategóriou je zaradená služba, ktorú sa snažím nájsť, tak môžem jednoducho využiť vyhľadávač a priamo dať vyhľadať konkrétnu službu. Keď vyhľadávame napríklad masáže, tak po zadaní tejto služby do vyhľadávača sa nám zobrazia rôzne masáže. Pri niektorých salónoch/prevádzkach je uvedené aj hodnotenie, čo samozrejme pomáha klientovi rozhnodnúť sa práve pre tú konkrétnu prevádzku. Okrem hodnotenia sa nám zobrazujú aj ceny, čo pomáha opäť zákazníkovi vo výbere konkrétneho salónu, ktorý bude preferovať. Filter umožňuje zobraziť služby na základe konkrétneho kraju, mesta, na základe najlepšieho hodnotenia a podobne.

 

 

Keď sme si vybrali pre nás najvhodnejšiu možnosť,  po zakliknutí sa nám zobrazí obrázok, nahratý priamo daným salónom, pričom zobrazí sa nám aj logo a titulný obrázok. Okrem toho vidíme, kde sa nachádzajú a vieme si spraviť odklik rovno na Google mapu. Taktiež sa zobrazuje IČO firmy, telefónne číslo, e-mailová adresa a otváracie hodiny. Hneď pod tým vidíme cenovú ponuku, napríklad koľko by u nich stála masáž za hodinu, za 45 minút alebo za 30 minút.

 

 

Ďalej sa v dolnej časti nachádzajú odkliky na sociálne siete a ich webovú stránku. Toto je veľkou výhodou pre firmy, ktoré sú súčasťou tejto služby, pretože za pomerne nízky poplatok dostávajú spätný odkaz. To znamená, že okrem toho, že sú umiestnení v rámci tejto služby, spätný odkaz im pomáha v SEO.

 

Ďalej je tam sekcia aj na pridanie recenzie, tá však musí prejsť schvaľovacím procesom administrátora. Mala by byť relevantnou.

 

Dôležité je ešte spomenúť, že pokiaľ do vyhľadávača napíšem všeobecnú službu, ako sú napríklad upratovacie služby, ukážu sa mi bez ceny. Avšak po výbere služby napríklad “jednorazové upratovanie 2-izbového bytu”, sa nám už zobrazí konkrétna ponuka aj s jednotlivými sumami.

 

 

 

Veľmi dôležité je spomenúť aj vyskakovacie okienko na web stránke vpravo dole - umožňuje to vpisovať návštevníkom webu námety na zlepšenie, v prípade nových nápadov, alebo v prípade nájdených chýb. Táto funkcia bola vytvorená kvôli servisnému prepojeniu.

 

Klientska zóna 

 

Táto služba nie je bezplatnou, je platenou službou. To znamená, že pokiaľ má firma záujem byť súčasťou tohto projektu, má možnosť sa zaregistrovať. Možnosť registrácie sa zobrazuje na web stránke vpravom hornom rohu. Každá firma si pri registrácii vyberá, či chce byť jednoslužbová  firma - firma má zverejnenú len jednu službu, alebo viacslužbová firma - firma môže mať niekoľko služieb zverejnených. Firmy si môžu zvoliť o aké predplatné majú záujem: predplatné na mesiac, na 6 mesiacov alebo na 12 mesiacov. Nastavenia predplatného si môžu prestavovať v časti  administrácie. Pokiaľ majú o službu záujem na mesiac, tak sa im zobrazí suma 7 eur, automaticky ak však zmenia obdobie na 6 mesiacov, suma sa im zmení na 40 eur. V prípade vopred zakliknutého dlhšieho obdobia, stránka ponúka množstevnú zľavu.

 

 

V rámci registrácie firma je povinná vypísať všetky údaje ohľadom firmy- z toho je následne zložený celý profil firmy. Po tom, čo sa zaregistruje, verifikačný kód je zaslaný na zadanú e-mailovú adresu, a následne sa môže spoločnosť prihlásiť do svojho vytvoreného účtu.  Pri registrácii sa nevypĺňa, či má spoločnosť záujem o jednoslužbové alebo viaslužbové predplatné. Avšak pokiaľ firma vyplní iba jednu službu, ktorú bude poskytovať, tak automaticky je zaradená do jednoslužbovej varianty, tým pádom na základe toho systém zobrazí sumu. Ak firma vpíše dve a viac služieb, tak sa automaticky  definuje ako viacslužbová. Suma sa potom na základe toho prepočítava.

 

Po prijatí verifikačného e-mailu je potrebné sa verifikovať,  zaplatiť a následne potom je možné sa prihlásiť a vykonávať v tom účte zmeny.

 

Web je napojený na patobnú bránu Stripe - po tom, ako sa poplatok uhradí, vygeneruje sa faktúra cez API prepojenia. Faktúra je generovaná cez Super faktúru, a následne je poslaná klientovi na e-mail.

 

Po prihlásení, sa klient dostáva do klientskej zóny, a po zakliknutí na svoju firmu, je možné vidieť ako daná firma vyzerá. Klient má možnosť spravovania si predplatného, v prípade potreby predĺženia predplatného na dlhšie obdobie.

 

Administrácia 

 

V rámci administrácie si môže majiteľ web stránky a ním poverené osoby,  spravovať hlavné kategórie v sekcii správa kategórii, nahrávať si k nim obrázky, môžu si k nim priraďovať podkategórie, prípadne meniť už vytvorené podkategórie.

 

Sekcia správa firiem, umožňuje mať prehľad o tom, ktoré firmy boli schválené, ktoré boli zablokované - v prípade, že niečo poškodzovali, respektíve porušovali a taktiež sa tam zobrazujú aj tie, ktoré čakajú na verifikáciu.

 

V sekcii objednávky máme jasný prehľad o tom, kto čo objednával, v akom čase, či bola objednávka len prijatá, či bola už aj zaplatená, alebo či došlo k jej stornovaniu.

 

V časti predplatné, vidíme, či ide o jednoslužbovú alebo viacslužbovú firmu, či má predplatné zaplatené na mesiac, na 6 mesiacov alebo na celý rok.

 

Správa recenzii - recenzie, ktoré čakajú na schválenie, tie, ktoré sú schválené a zablokované.

 

Potom sú tam služby, ktoré nám zobrazujú názov služby, o akú spoločnosť sa jedná, do ktorej podkategórie daná služba spadá, kedy bola služba vytovrená. Vďaka tomuto zoznamu sa dokážu tie služby navzájom párovať - služba, ktorá už existuje sa prepisuje na tú existujúcu, a tým pádom sa v zozname nevyskytnú duplicitné názvy služieb.

 

Potom je tam editor obsahu, v rámci ktorého sa dajú meniť jednotlivé texty zobrazujúce sa na webe.

 

Klasické nastavenia - nastavenia toho, kam sa majú posielať maily, aké linky, na ktoré sociálne siete sa majú na stránke zobrazovať. Taktiež v rámci tejto časti sa dajú vytvárať podpisy do e-mailov.

 

A poslednú časť administrácie tvoria bežné záležitosti, ako je cookies lišta, integrácia na napojenia Google Tag Manager a v rámci sekcie dokumenty sa zobrazuje správa GDPR - ochrany osobných údajov, pravidiel cookies a všeobecných obchodných podmienok.