Čo ponúkame
Ako pracujeme
Naša tvorba
Objednajte si
Prečítajte si
Kontaktujte nás

8 vecí, ktoré si na Vašej web stránke skontrolujte

Webová prezentácia Vašej spoločnosti, alebo priamy predaj cez web stránku je aktuálne neodmysliteľná súčasť takmer každého podnikania. Mať webovú stránku je síce pekné, podstatnejšie ale je, ako Vaša web stránka funguje, aké nastavenia máte a na aké účely ju využívate. Pripravili sme si pre Vás 8 vecí, ktoré by mala obsahovať každá web stránka. Ak sa do tvorby ešte len púšťate, určite dbajte na nasledovné body.

10.07.2018

1. Responzívny dizajn

Dnes využívame naše smartfóny ale aj iné zariadenia na každodennej báze. Preto si otvorte Vašu web stránku a skontrolujte si, či je responzívna. Ako to zistiť? Jednoducho. Na stránke by ste sa mali vedieť hýbať iba smerom nahor a nadol, tak ako v mobilných aplikáciách. Dizajn web stránky pre mobil by mal mať všetky funkcionality ako má aj desktopová verzia, aby ste návštevníkov cez tieto zariadenia neukrátili o funkcie a aby videli všetok potrebný obsah. Navyše, ak nemáte responzívny dizajn, Google penalizuje Váš SEO ranking.


2. Implementácia Google Analytics

Dôkladne si skontrolujte, či Váš web využíva Google Analytics. Ten odchytáva nielen koľko ľudí Vašu webstránku navštívilo, ale aj odkiaľ prišli a aké rôzne akcie vykonávali. Vďaka Google Analytics dokážete vyhodnocovať Vaše rôzne marketingové aktivity spojené s web stránkou. Okrem návštevnosti, môžete merať rôzne ciele a konverzie Vášho webu. Vyhodnocovaním štatistík získate prehľad o tom, aké marketingové aktivity vykonávate správne a čo na ostatných je potrebné vylepšiť


3. SEO optimalizácia

Optimalizujte webovú stránku pre vyhľadávače. Najpoužívanejším slovenským vyhľadávačom je Google. Ten zobrazuje Vašu webovú stránku na určitej pozícií pri určitých kľúčových slovách. Sústreďte sa na kľúčové slová, ktoré Vám prinášajú potencionálnych zákazníkov a konverzie. Vždy dbajte na to, aby boli nastavené všetky potrebné on-page SEO prvky, zahrnuté schémy a aby Vaša stránka mala aktuálnu XML sitemapu.


4. Rýchle načítavanie

Máte vysokú mieru okamžitých odchodov? Skontrolujte si, ako rýchlo sa načítava Vaša web stránka a nenechajte svojich návštevníkov čakať, kým sa obsah zobrazí. Veľa z nich chce informácie získať čo najrýchlejšie. Ak sa Vaša stránka načítava dlhšie ako 3,5 sekundy, je veľká pravdepodobnosť, že človek stránku zavrie ešte predtým, ako sa načíta jej obsah. Rýchlosť Vášho webu treba skontrolovať aj pri mobilných zariadeniach a pomalšom pripojení. Kontrolu môžete vykonať na Pagespeed Insights, ktorý Vám okrem skóre zobrazí aj potrebné úpravy pre zrýchlenie načítavania Vašej web stránky.


5. Vstupné stránky pre marketingové účely

Využívate reklamu v sieti Google Adwords pre kľúčové slová (reklama vo vyhľadávači)? Skontrolujte si, či každá reklama má správnu vstupnú stránku. Ak niekto hľadá kolobežky, musíte mu vo Vašom e-shope zobraziť kolobežky, nie najprv bicykle, potom kolobežky a neskôr aj kolieskové korčule. To isté platí aj pri službách. Doveďte vždy návštevníka na to správne miesto.


6. E-mail marketing

Často sa stretávame s tým, že klienti chcú zbierať e-mailové adresy, pretože chcú robiť e-mail marketing. To je skvelé, predsa len, chcieť je pekná vlastnosť. Dávate ale návštevníkom nejaký dôvod, prečo by Vám mali túto adresu zverejniť? Určite na tom zapracujte. E-mailový marketing je stále efektívny spôsob komunikácie s publikom.


7. Sociálne siete

Využite silu sociálnych sieti! Viete o tom, že na sociálnych sieťach trávime viac ako 50 minút denne? Komunikujte s publikom na Facebooku alebo Instagrame. Implementujte prekliky na Vaše sociálne siete do dizajnu web stránky, využite like a share tlačidlá pri článkoch. Nezabúdajte na to, že je to skvelá možnosť, ako si návštevník môže zväčšiť obzor o Vašej firme, napríklad tým, že si na Facebooku pozrie Vaše referencie.


8. Silné zabezpečenie webstránky

Nepoužívajte prihlasovacie meno a heslo typu "root", "admin" a tak podobne. Používajte zložitejšie heslá zložené zo znakov, písmen a čísiel. Jednoduché heslá totiž môžu byť prelomené takzvaným slovníkovým útokom. Používajte SSL certifikát pre komunikáciu a porozprávajte sa s developerom o tom, ako je Vaša stránka chránená. Robte si pravidelné zálohy, najlepšie aj priamo cez poskytovateľa hostingu. Ak využívate Wordpress, ubezpečte sa, že máte nainštalované najnovšie aktualizácie.


Autor článku

Mgr. Matej Jonášek

CEO & Online Marketér

Matej je zakladateľom našej spoločnosti, stará sa o obchod a predovšetkým online marketing. Vyštudoval fakultu manažmentu UK a počas štúdia stážoval v súkromnej vzdelávacej firme, kde ho zasvetili do sveta online marketingu. Následne vo firme zotrval ako lektor a v auguste 2016 sa rozhodol založiť túto spoločnosť.

Odoberať newsletter

Táto stránka používa súbory cookies, ktoré nám umožňujú identifikovať zlepšenia našich služieb. Viac informácií