10 krokov k úspešnej tvorbe web stránky

Onlima.sk
Onlima.sk CEO
10 krokov k úspešnej tvorbe web stránky

Tvorba web stránky

Tvorba webovej stránky môže byť častokrát sprevádzaná zložitejším procesom, pretože pri samotnej tvorbe je potrebné dbať na viacero aspektov. Dizajn aj z pohľadu UX, bezpečnosť, pochopiteľnosť obsahu, optimalizácia pre vyhľadávače, či správne pripravené podstránky pre marketingové účely. Pripravili sme si pre Vás 10 krokov, ktoré je nevyhnutné si prejsť pred začiatkom samotnej tvorby.

  1. Najpodstatnejším krokom je určenie si cieľa, ktorý chceme dosiahnuť a cieľovú skupinu, ktorú sa snažíme získať. Ujasnenie si, koho sa danou webovou stránkou snažíme osloviť a čo ňou chceme dosiahnuť. Tento krok nám uľahčí definovať si dizajn web stránky, štýl písania obsahu a určiť si funkcie, ktoré na webe potrebujeme alebo bude potrebovať pri rozhodovaní náš návštevník.
  2. Určenie si správneho spôsobu tvorby web stránky nám môže ušetriť veľa peňazí. Je potrebné si definovať, či potrebujeme web stránku na mieru alebo nám bude postačovať využitie predpripravenej platformy vyhovujúcej našim potrebám. Pri platformách máme hneď na výber niekoľko možností ako sú WordPress, Wix, Shopify alebo iné krabicové riešenia. Vďaka týmto platformám sa ušetrí čas na vytvorenie web stránky a peniaze je následne možné investovať do marketingu. Sú často okliešňujúce pri implementácií nových inovácií a tak sa môže v určitej fáze stať, že web budete musieť nanovo prerábať do formy web stránky na mieru.
  3. Neoddeliteľnou súčasťou tvorby web stránky je dizajn. Ten by mal byť príťažlivo spracovaný, ale zároveň by mal byť funkčný. Funkčnosťou myslíme práve na intuitívny pohyb návštevníka po stránke. Aby návštevník vedel, na čo sa dá kliknúť, na čo klikať má a aby intuitívne očakával, čo sa stane po tom, ako na daný element klikne.
  4. Obsah web stránky nesie v sebe až dva kľúčové parametre. V prvom rade pomáha pochopiť návštevníkom, na akej web stránke sa nachádzajú a čo sa im konkrétne ponúka. Je faktom, že ľudia na weboch čítajú stále menej a menej. Pri niektorých prípadoch je práve daný text kľúčový a rozhoduje o tom, či návštevník nakúpi u Vás alebo u konkurencie. V druhom rade obsah pomáha v on-page SEO. Frekvencia a zmyselné využitie kľúčových slov v textoch a nadpisoch pomáha Vašej stránke sa posúvať vyššie v organickom vyhľadávaní.
  5. SEO - optimalizácia pre vyhľadávače, je ďalším krokom k dosiahnutiu úspechu. Pokiaľ je web stránka viditeľná vo vyhľadávačoch, je schopná osloviť čoraz viac potenciálnych návštevníkov. Je potrebné venovať pozornosť kľúčovým slovám, aby vyhľadávače boli schopné identifikovať, aký obsah webstránka prináša. Každá skupina kľúčových slov by mala mať svoju vlastnú podstránku, aby jasne definovala vyhľadávaču čo sa na nej nachádza. Ten následne dokáže lepšie rozpoznávať relevantné výsledky svojim dopytujúcim. Okrem textu sú dôležité aj obrázky, meta dáta, optimalizácia rýchlosti načítania a OFF-PAGE parametre.
  6. V online svete čelíme nespočetnému množstvu hrozieb. Databázy web stránok obsahujú dôležité a dôverné informácie, ktoré je potrebné chrániť. Bezpečnosť web stránky preto netreba podceňovať. Skúsení programátori pri vývoji dbajú na bezpečnosť a preto by ste sa mali k nim pridať aj Vy. Využitie šifrovanej komunikácie za použitia SSL certifikátu nielen že pomôže bezpečnosti, ale získate si tak priazeň aj vo vyhľadávačoch, ktoré takéto stránky preferujú. Poslednou radou pre Vás je správne zabezpečené heslo. Ak bude prelomené svojou jednoduchosťou, ťažko zvalíte vinu na programátora.
  7. Pred samotným spustením si web otestujte. Zistite, či sú všetky tlačidla, odkazy a formuláre funkčné. Skontrolujte si vzhľad v rôznych prehliadačoch a zariadeniach. Následne si preverte rýchlosť načítavania web stránky. Návštevníkov strácate každou čakajúcou sekundou. Overte si správnosť optimalizácie veľkosti obrázkov a javascriptov. Ako skvelý nástroj na kontrolu poslúži určite PageSpeed Insights (https://pagespeed.web.dev/)
  8. Po príprave webovej stránky nasleduje jej samotné spustenie. Uistite sa, že vlastníte doménu prepojenú s hostingom a že na hostingu je dostatočný úložný priestor. V prípade, že používate mailové adresy s doménovou koncovkou, skontrolujte smerovanie MX záznamov alebo si len jednoducho pošlite testovací e-mail.
  9. Neustála aktualizácia obsahu je ďalším z kľúčov k úspešnému SEO na web stránke. Vyhľadávače majú informáciu o tom, že web neustále dopĺňate. To určite ocenia aj Vaši pravidelný návštevníci. V prípade, že ste sa rozhodli ísť formou využitia existujúcich CMS/Platforiem ako je napríklad Wordpress, nezabudnite pravidelne aktualizovať pluginy a tému. Aktualizácie okrem nových funkcionalít obsahujú aj opravu bezpečnostných chýb.
  10. Sledujte štatistiky. Tie Vám napovedia, či sa webovej stránke darí, alebo naopak, je potrebné na nej vykonať zmeny. Nastavte si konverzie a sledujte kroky návštevníkov web stránky. Tie pomôžu zdokonaliť a vylepšiť potreby návštevníkov pre dosiahnutie úspechu a vytýčených cieľov. Určite odporúčame mať na web stránke zapojený Google Analytics (najlepšie cez Google Tag Manager), Search Console od Google, niektorý nahrávač obrazoviek a teplotných máp (Smartlook, Hotjar,...) a podľa marketingových aktivít Facebook Pixel, Google Ads alebo iné pokročilé nástroje.

 

 

Na základe všetkého vyššie spomenutého vyplýva, že tvorba webovej stránky je procesom, ktorý si žiada úsilie a trpezlivosť, avšak práve týchto 10 krokov môže dopomôcť k úspechu.