Je niekoľko vecí, ktoré v súvislosti s kvalitnou webovou stránkou na mieru a jej vplyvom na hodnotu podnikania, stoja za spomenutie:
- návštevnosť: vďaka vypovedanej kvalite webovej stránky, sa dokáže zvýšiť návštevnosť hlavne tým, že je lepšie viditeľná vo vyhľadávačoch. To by malo mať priamoúmerne vplyv aj na konverzie a samotný predaj. Navyše, správne vytvorená webstránka zefektívni výsledok Vašich online kampaní.
- konkurencieschopnosť: keďže v súčasnej digitálnej dobe je konkurencia naozaj vysoká, môže stačiť málo, a konkurenčná spoločnosť bude žiadaná viac, než Vaša. Preto sa treba zameriavať na všetko, čo by mohlo Vašu spoločnosť pozitívne odlíšiť od ostatných, a to môže byť práve kvalitná webová stránka.
- povesť podnikania: webová stránka môže mať pozitívny vplyv na potencionálnych zákazníkov v zmysle vzbudzovania dôvery a profesionality.
- zákaznícky zážitok: pohybovanie sa po web stránke je pre zákazníka taktiež kľúčovým a pokiaľ sa zákazník stretne s nezrozumiteľnosťou a so zložitosťou pri orientácii sa na web stránke, nepôsobí to veľmi pozitívne. Preto je dôležité poskytnúť potencionálnemu zákazníkovi jednoduchosť a prehľadnosť v rámci web stránky, aby sa mohol rýchlo a jednoducho na stránke pohybovať, čím sa zvýši aj jeho spokojnosť a vernosť.
- získavanie nových zákazníkov: na získanie nových zákazníkov, by mala web stránka obsahovať kvalitný obsah a mala by byť prispôsobená SEO vyhľadávačom, samozrejme by mala byť prispôsobená tomu, kto predstavuje Vašu cieľovú skupinu a preto by mala byť prispôsobená svojou zaujímavosťou práve tým ľuďom.
- komunikácia so zákazníkmi: ak sa bavíme o kvalitne spracovanej webovej stránke, taká zahŕňa aj kontaktné formuláre a chat, alebo iné komunikačné nástroje. Môže to spôsobiť zvýšenú vernosť v zákazníkoch.
- SEO zlepšenie: ak webová stránka obsahuje obsah relevantný pre Vašu cieľovú skupinu, ktorú sa svojou web stránkou usilujete osloviť, v takom prípade sa bude nachádzať vysoko vo výsledkoch vyhľadávania a zvyšuje sa tým jej návštevnosť a konverzie.
Po spomenutí niekoľkých výhod kvalitnej tvorby web stránky je jasné, že pokiaľ sa rozhodnete investovať do webu, môže Vám to priniesť zisky a zároveň pozitívne vplývať na Vaše podnikanie v dlhodobom horizonte.
Okrem iného, web stránka predstavuje jednoducho vizitku Vášho podnikania a pokiaľ nie je moderná alebo responzívna, vytvára to negatívny obraz o Vašej firme ako takej. V preklade to znamená, že pokiaľ potencionálny zákazník zavíta na Vašu webovú stránku a má problém získať to, čo sa snaží nájsť, odradí ho to, vzbudí to v ňom nedôveru a obráti sa radšej na Vašu konkurenciu. Vzbudí to v ňom pocit, že kvalita web stránky môže odzrkadlovať kvalitu služieb a vo výsledku nebude spokojný.
Je však dôležité si uvedomiť, že dizajn nie je všetko, kľúčovým je aj obsah. A pokiaľ bude dizajn a obsah kvalitne spracovaným, návštevník web stránky sa môže vďaka týmto dvom elementom stať pravidelným zákazníkom.